Her finner du skjemaer, brukerveiledninger og annen brukerstøtte.
Hvis du savner noe, ta gjerne kontakt!
Under kan du laste ned Generelle og Særskilte Vilkår for Loomis' tjenester.
Fullmaktskortet er utstyrt med eget nummer for hvert kort, og er gyldig for et år om gangen. For 2024 er kortene grønne, og gyldighetsåret er skrevet på forsiden av kortet.
I henhold til Loomis “Særskilte vilkår” for verditransport og NS 8434, skal Loomis personale vise gyldig legitimasjon samt fullmaktskort. Dette som et bevis for at transportørene kan motta verdier. Fullmakt til å motta verdier for transport dokumenteres gjennom visning av fullmaktskort og gyldig legitimasjon fra Loomis. Fullmaktskortet skal bæres synlig ved alle verditransporter.
Loomis har i gjeldende “Særskilte vilkår” for verditransport og NS 8434, fraskrevet seg ethvert ansvar for skade eller tap av verdier, som forårsakes av at kunden utleverer verdier for transport til andre enn de(n) Loomis medarbeider(e) som har vist sin fullmakt i.h.t ovenstående. Maksimal verdi pr. kolli er NOK 1 million.
Legitimasjonskortet skal inneholde bilde av vekteren, samt informasjon om ansattnummer (føres opp på kvitteringen). På baksiden av kortet står hvilken dato vekteren ble sertifisert sist og hvilken dato denne sertifiseringen utløper. For at sikkerheten skal opprettholdes, er det viktig at de som utleverer verdier, er innforstått med Loomis fullmaktssystem. Vi ber derfor om at berørt personell får tilgang til denne informasjonen.
For å se hvordan fullmaktskort og legitimasjonskortene våre skal se ut, se bilde under eller last ned informasjonen som PDF via linken nederst.
For å legge til flere brukere til Loomis Kundeportal og Loomis Cash Manager, fyller dere ut registreringsskjemaet under og sende det til oss.
Alle innskudd som både registreres elektronisk og som telles av Loomis blir automatisk lagret i kundeportalen. Du kan til enhver tid hente ut kvitteringer på dine oppgjør. Når du har logget inn i kundeportalen, trykk på Innskudd – velg så Innskuddshistorikk fra menyen som kommer frem.
Du får da opp tilsvarende bilde:
Gjør som følger:
Ønsker du å sjekke opp en spesifikk pose, taster du inn posenummer i feltet Innskuddsnummer (skrives inn uten bindestrek eller mellomrom). Ønsker du å redigere feltene som viser i søkeresultatet kan du fjerne de ved å trykke på krysset til høyre for hvert felt. Ved å bla helt til høyre kan du legge til andre felter ved å trykke på plusstegnet og velge fra menyen som dukker opp.
LAST NED VEILEDNING
Du skal ha mottatt mail med innloggingsinformasjon til din bruker i kundeportalen: Mailen inneholder to vedlegg:
UserReport: Inneholder brukernavn og passord
SecurityCodesReport: Inneholder engangskoder som man bruker til hver innlogging.
Åpne vedleggene og gå til https://kundeportal.loomis.no/
1. Tast inn brukernavn og passord fra vedlegget "UserReport"
2. Tast inn den sikkerhetskoden fra vedlegget "SecurityCodesReport" som siden ber om:
Du er nå innlogget.
Når du har brukt opp alle kodene i SecurityCodesReport får du nye tilsendt per e-post.
Dersom du skulle ha problemer med innlogging, prøv å trykke på Glemt passord, så vil du få tilsendt nytt passord og sikkerhetskoder. Hjelper ikke det, ta kontakt.
Har du ikke mottatt innloggingsinformasjon, fyller du ut registreringsskjema.
LAST NED VEILEDNING
Dersom du har flere kontoer må du velge hvilken konto som skal godskrives. Appen gir deg alternativene.
Dersom du ikke får skannet oppgjørsposen, kan du registrere posenummeret for oppgjøret manuelt. Husk at du alltid må registrere posenummeret ved innlevering av oppgjør.
Du har anledning til å se de siste 5 registrerte oppgjør i appen. Har du behov for flere opplysninger må du benytte Loomis Kundeportal.
Raskt, trygt og enkelt:
Last ned
Appen finner du i Appstore og Google Play
Alle bestillinger som sendes til Loomis blir automatisk lagret i kundeportalen. Du kan til enhver tid hente ut ordrebekreftelser fra Kundeportalen for både veksel- og rekvisitabestillinger. Når du har logget inn i kundeportalen, trykk på Ordre – velg så Ordrehistorikk fra menyen som kommer frem.
Du får da opp tilsvarende bilde:
Gjør som følger:
Ønsker du å hente ut ordrebekreftelsen kan du trykke på den bestillingen du ønsker bekreftelse på.
Ønsker du å sjekke opp en spesifikk ordre, taster du inn ordrereferansen i feltet Referanse.
Ønsker du å redigere feltene som viser i søkeresultatet kan du fjerne de ved å trykke på krysset til høyre for hvert felt. Ved å bla helt til høyre kan du legge til andre felter ved å trykke på plusstegnet og velge fra menyen som dukker opp.
LAST NED VEILEDNING
Når du har logget inn i kundeportalen, trykk på Ordre – velg så Vekselbestilling.
Du får da opp tilsvarende bilde:
Gjør som følger:
Når du har lagt inn bestillingen vil du få en bekreftelse øverst på skjermen, og du har mulighet til å se bestillingen din i en linje som dukker opp nederst på skjermen.
Du har selv mulighet til å slette ordren frem til to virkedager før levering, ved å trykke på «søppelkassen» i denne linjen.
Når du har logget inn i kundeportalen, trykk på Ordre – velg så Rekvisitabestilling. Du får da frem tilsvarende bilde:
Gjør som følger:
Når du har lagt inn bestillingen vil du få en bekreftelse øverst på skjermen, og du har mulighet til å se bestillingen din i en linje som dukker opp nederst på skjermen.
Rekvisita produseres av vår leverandør og leveres av Bring, normalt innen en uke. Dersom det har gått mer enn 7 dager, og du ikke har mottatt bestillingen din, ta kontakt.
OBS! Kontroller alltid at leveringsadresse for rekvisita er korrekt. Er feltet blankt, må du fylle inn leveringsinformasjon før du kan legge inn bestillingen.
LAST NED VEILEDNING
Når du har logget inn i kundeportalen, trykk på Innskudd – velg så Bilag fra menyen som kommer frem. Du får da opp tilsvarende bilde:
Når du har logget inn i kundeportalen, trykk på Innskudd – velg så Bilag (elektronisk) fra menyen som kommer frem.
Gjør som følger:
Når bilaget er lagret er det ikke mulig å gjøre endringer. Har du registrert feil, flytt pengene over i en ny pose og registrer den nye posen. Posen du har registrert feil vil etter en stund slettes automatisk.
Posen skal pakkes på følgende måte:
I Loomis Kundeportal kan man registrere oppgjør, bestille oppgjørsposer, og se bedriftens innskuddshistorikk. Dersom dere har avtale om veksel, er det her dere bestiller det også.
Oppgjør kan dere også registrere enkelt, raskt og trygt i appen vår, Loomis Cash Manager.
Vi har sendt innloggingsinformasjon på e-post til de brukerne dere har registrert i avtalen med Loomis. Dere bruker samme innloggingsinformasjon i både Loomis Kundeportal og appen.
Veiledninger til Loomis Kundeportal finner dere her.
Veiledning og nedlasting til Loomis Cash Manager finner dere her.
Loomis har nattsafer spredt over hele Norge. Når dere legger oppgjørsposer i nattsafen må dere sørge for å kun legge én pose i skuffen om gangen for å unngå at poser kiler seg fast.
Husk at nattsafeposen ikke skal inneholde mer enn 25.000 kr totalt eller mer enn 50 kr i mynt for å unngå tilleggsgebyrer. Dersom en oppgjørspose inneholder for mye mynt, risikerer dere at posen sprekker på vei ned sjakten eller i verste fall ødelegger deler av nattsafen.
Etter at avtalen deres er registrert hos oss, sender vi ut en velkomstmail hvor det står mer informasjon om hvordan dere låser opp nattsafen. Det finnes tre ulike typer låser på nattsafen:
Kodelås
Dersom dere har valgt en nattsafe med kodelås, vil koden til nattsafen stå i velkomstmailen.
Skanner
Har dere valgt en nattsafe med strekkode-skanner, skanner dere rett og slett strekkoden på oppgjørsposen.
Nøkkellås
Har dere valgt en nattsafe med nøkkellås, vil denne enten leveres av nærmeste transportavdeling, eller sendes per post.
Finn ut hvordan Loomis kan hjelpe deg med å redusere kostnadene og samtidig forbedre sikkerheten og nøyaktigheten.
Be om tilbud