Vi er der for kundene våre

Våre ansatte er opptatt av å yte den servicen kundene ønsker seg. Vi lærer kunden å kjenne, og er stolte av å kunne tilby en lokal tilstedeværelse med tett kontakt og oppfølging av alle kundeforhold. For oss er alle kunder like viktige.

Er det lov å skryte litt?

13 200
butikker benytter våre tjenester.
50%
av norske kontanter håndteres av oss.
1/3
av alle korttransaksjoner håndteres av denne plattformen.
18s
responstid på kundeservice.

Over halvparten av det Norske retailmarkedet stoler på Loomis

Rema 1000 logo
H&M logo
Nille logo
Clas Ohlson
Jernia logo
Plantasjen logo
Elkjop logo

Din butikk er vår butikk

Våre kunder er vår viktigste prioritering. Det har det alltid vært, og det vil det alltid være. I mange tiår har vi med stolthet båret ansvaret for å håndtere norske butikkers kontanter og verdier. En friksjonsfri strøm av kontanter er en forutsetning for handelsstanden, og våre erfarne ansatte sørger for at strømmen flyter som den skal.

Dette arbeidet skal vi fortsette med i tiden fremover. Vi har også tatt fatt på en digitaliseringsreise som vil gi deg muligheten til å tilby kundene dine en enda bedre handleopplevelse. Forbrukerbehovene endrer seg. Markedsutviklingen går raskere. For at vi skal lykkes i fremtiden, er vi avhengige av at du lykkes. Din butikk er vår butikk.

Globalt har vi 23 000 medarbeidere fordelt på 24 land. 250 av oss er i Norge, og sammen står vi på for å yte den aller beste servicen til bedrifter over hele landet. Konsernets størrelse gir oss en bred tilgang på kompetanse, og muligheten til å ta fremtidsrettede grep som gjør hverdagen din litt bedre.

Vi glemmer aldri hvor vi kommer fra. Service, mennesker og integritet er bærebjelken i alt vi står for og leverer – i dag og inn i fremtiden.

Vi er der du er

Som kunde av Loomis får du en kompetent partner med et sterkt fagmiljø i ryggen. Gjennom flere tiår har vi jobbet tett med store og små kunder. Vi kjenner kundene våre fra innsiden. Det gir deg kvalitet og forutsigbare leveranser. Men det bidrar også til å gjøre oss bedre, for det er du som hjelper oss med å ta de gode beslutingene når vi står ved viktige veivalg.

For at vi skal lykkes krever det at vi er tett på kundene geografisk. I en digital hverdag er det lett å glemme det fysiske møtet mellom mennesker. Med ti avdelingskontor, og fem strategiske tellesentraler, sørger vi for effektiv distribusjon over hele landet. Den lokale forankringen betyr at vi alltid er i nærheten når du trenger hjelp.

Vi er der du er når du trenger oss, og det har vi tenkt til å fortsette med.


Med blikket mot fremtiden

Vi er en bedrift som er i stadig utvikling for å forbedre oss. Nå utvikler vi Loomis—Pay i samarbeid med Aera for å gjøre hverdagen din litt bedre. Loomis—Pay er en ny, PCI5-sertifisert betalingsterminal som vil håndtere alle former for betalinger. Med kundeidentifisering og høyoppløselig kamera, gir den deg tilbake kontrollen over kundedata – slik at du kan skape fremtidens kundereiser.

Loomis—Pay er utviklet på handelens premisser, hvor vi har lyttet til deres behov og ønsker. Selv om vi beveger oss i en digital retning, vil vi fortsatt verne om kjernevirksomheten vår som er kontanthåndtering og verditransport. Det er kompetansen og nettverket vi har fått gjennom kjernevirksomheten som har gjort satsingen mulig.

Én løsning. Én leveranse. Ett kontaktpunkt. Det er fremtiden.


Det handler om menneskene

Det er menneskene som er vår viktigste verdi. De som jobber hos oss har vært her lenge, og det handler mye om at vi er en sammensveiset gjeng som trives godt sammen. Det skaper engasjement, og engasjement skaper gode resultater.

Hos oss har det ikke så mye å si om du er kundekonsulent, vekter, verditransportør eller administrerende direktør. Vi er alle en del av Loomis, en arbeidsplass med åpenhet, humor og korte beslutningsveier.

Samtidig bærer vi ansvaret vårt med stor stolthet. Kundene har gitt oss tilliten til å håndtere deres verdier. Integritet er en forutsetning for oss. SIkkerhet, nøyaktighet og orden sitter i ryggmargen vår.


Bærekraft

Loomis er en stor aktør med et stort fotavtrykk globalt. Med det kommer et betydelig samfunnsansvar som vi tar på alvor. Bærekraft er en integrert del av forretningsmodellen vår, som bidrar til at vi kontinuerlig utvikler oss i riktig retning. For oss handler det om mer enn kortsiktige lønnsomhetsmål.

Bærekraftstiltakene blir vedtatt på konsernnivå, fulgt opp lokalt og målt uke for uke. De siste årene har vi blant annet fokusert på å redusere det totale plastforbruket vårt, erstattet stadig flere fossile kjøretøy med elektriske, samt implementert ny teknologi som optimaliserer drivstoffseffektiviteten i kjøretøyflåten. For å måle resultatet av tiltakene bruker vi ulike systemer, deriblant EcoVadis.

Vår historie: I det gamle vesten

Loomis ble børsnotert som eget selskap 9. desember 2008, etter å ha blitt skilt ut fra Securitas. Men den tilsynelatende nye identiteten vår innehar faktisk en historie som stammer mer enn 150 år tilbake i tid.

Det hele startet da Wells Fargo & Co. ble grunnlagt i 1852 under gull-rushet i California. Noen år senere tok de over den vestlige halvdelen av the Pony Express, et selskap som fraktet pakker mellom den amerikanske øst- og vestkysten.

I 1905 med pistol og hundeslede fraktet vår navnefar, Lee Loomis, utstyr og forsyninger til gullgruvene og returnerte med gull. Tyve år senere stiftet han Loomis Armored Car Service. En pansret bil, senere kalt Old Number One, ble produsert for 8000 dollar. Etter flere fusjoner de følgende tiårene, tok Loomis over Wells Fargo, og tok det nye navnet Loomis, Fargo & Co.

Vår historie: I Skandinavia

Helsingborgs Nattvakt ble stiftet av Erik Phillip-Sörensen i 1934. I de neste tiårene ekspanderte de raskt gjennom oppkjøp av flere mindre sikkerhetsfirmaer, frem til 1972 da alle selskapene ble slått sammen til det som vi i dag kjenner som Securitas. På slutten av 1980-tallet satte Securitas i gang en internasjonal ekspansjon, som inkluderte oppkjøp i Norge, Danmark og Portugal. I 1999 gikk de også inn i det amerikanske markedet.

I 2001 kjøpte Securitas opp Loomis, Fargo & Co. og implementerte det inn i divisjonen Securitas Cash Handling Services.

Vår historie: Dagens Loomis blir til

I 2006 ble det besluttet at Securitas ville splitte opp selskapet i separate spesialiserte selskaper. Securitas Cash Handling Services tok da navnet Loomis. Siden den gang har Loomis fortsatt veksten.

Historien vår har altså bakgrunn i to store historier - Loomis i USA og Securitas i Europa. Dette gjenspeiler vi i Loomis-logoen som ble designet for å minne om grunnleggerne av vårt selskap med våre to forgjengeres identiteter: Loomis-navnet og det visuelle utseende for å minne om Securitas.

Trygg og enkel håndtering av kontanter og kortbetalinger

Få bedre flyt i butikken med markedets raskeste og mest stabile high-end betalingsterminaler, kombinert med trygg og effektiv håndtering av kontanter med rask overføring til bank.

Vi er svært fornøyde med tjenestene Loomis leverer, og de er samtidig veldig pålitelige. Loomis er ikke bare en leverandør uten ansikt. Rutinene mellom oss er tydelige og enkle og forholde seg til, og skulle noe oppstå er vår kontaktperson alltid tilgjengelig.

André Skavhaug
MANAGER SHARED SERVICE CENTER I POWER

Snakk med oss

Vi tar kontakt med deg på telefon (valgfritt) eller e-post.